آسان بار

ساخت وبلاگ

انتظار یک هفته‌ای در پایانه‌بار بندرعباس

به گزارش خبرگزاری تین نیوز: حدود 200 دستگاه کامیون پایه یک و کشنده برای بارگیری در پایانه‌بار بندرعباس، بیش از یک هفته است که منتظر بارگیری هستند و مشخص نیست این انتظار تا چه زمانی ادامه دار خواهد بود.

یکی از رانندگانی که بیش از 6 روز در پایانه‌بار بندرعباس منتظر بارگیری است گفت: متاسفانه به دلیل کمبود بار در این بازه زمانی، رانندگان موفق به بارگیری و حرکت به سمت مقاصد خود نشده‌اند. موضوع اصلی معطل ماندن رانندگان به علت بارندگی‌های اخیر است که کامیون‌ها نمی‌توانند به زمین‌های کشاورزی حمل بار داشته باشند زیرا در گل‌ولای فرو می‌روند.

*در مورد افزایش خواب کامیون‌ها در بندرعباس به بیش از یک ماه، این خبر را بخوانید

 

انتظار یک هفته‌ای در پایانه‌بار بندرعباس

 

این راننده کامیون حاضر در بندرعباس گفت: خواب 6 روز یک کامیون بار مالی زیادی را برای صاحبان آن خواهد داشت که جبران آن با وضعیت فعلی اقتصادی کشور قطعا ممکن نخواهد بود.

 

*برای دانلود برنامه حمل بار آسان‌بار و همیشه پر برگشتن، لطفا این مقاله را بخوانید

 

وی به مشکل کمبود بار و عدم ترخیص کالا از گمرک نیز اشاره کرد و ابراز داشت: کامیون‌ها و کشنده‌های زیادی در انتظار بارگیری هستند که متاسفانه به دلیل وجود مسائل مختلف در گمرک بندرعباس که از ترخیص کالا خودداری می‌کند و رانندگان روزهای زیادی است که در این بندر سرگردان هستند.

 

*واقعیت‌هایی جالب و خواندنی در مورد کشنده‌های سنگین را بخوانید 

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : پایانه بار بندرعباس,پایانه بار,باربری بندرعباس,آسان بار,حمل و نقل بار,حمل کالا,سامانه بار,بار,شرکت حمل و نقل داخلی,پایانه بار مجازی,باربری آنلاین,اعلام بار پایانه تهران,اعلام بار سراسری,اپلیکیشن اعلام بار,اعلان بار,اعلام بار اینترنتی,اعلام بار بار,سیستم اعلام بار,اعلام بار, نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 238 تاريخ : شنبه 18 اسفند 1397 ساعت: 14:13

علت‌ها و روش‌های جلوگیری از تصادفات کامیونداران -قسمت اول

درگیر شدن در کسب‌وکار حمل‌ونقل جاده‌ای نیازمند مراقبت و حفظ احتیاط است. شما به عنوان یک راننده علاوه بر مسئولیت جان و مال خود، مسئولیت مال صاحب کالا، اعتبار شرکت‌ ‌حمل‌ونقل و مهم‌تر از همه حفاظت از جان سایر افرادی که در جاده با شما هم‌مسیر هستند را نیز بر عهده دارید.

در آمریکا قوانین سخت و محکمی برای کامیونداران وضع شده است تا در صورت پایبند نبودن راننده به قوانین به طور کامل حق رانندگی از راننده سلب شود. به منظور جلوگیری از تصادفات جاده‌ای، ایالت متحده آمریکا توجه خاصی به مقوله آموزش رانندگان حمل‌بار جاده‌ای دارد و هر سال مبالغ زیادی را صرف سرمایه گذاری برای آموزش رانندگان ماهر و باتجربه می‌کند.

 

علت‌ها و روش‌های جلوگیری از تصادفات کامیونداران -قسمت اول

 

آمار شگفت‌انگیز صنعت حمل‌ونقل آمریکا

اجازه بدهید تا چند مورد از اطلاعات صنعت حمل‌ونقل را به شما ارائه کنیم:

  • در آمریکا 8 میلیون نفر کارمند مرتبط با حمل‌ونقل جاده‌ای کار و فعالیت می‌کنند
  • در آمریکا و کانادا 15.5 میلیون کامیون وجود دارد
  • 70% از کل حمل‌ونقل بار آمریکا توسط کامیون‌ها انجام می‌شود
  • صنایع حمل‌ونقل 13% از کل سوخت مصرفی آمریکا را به خود اختصاص داده است

باتوجه به آمار ارائه شده در بالا، آیا شرکت‌های حمل‎ونقل و سازمان‌های مسئول نباید هزینه و تلاش بیشتری را برای آموزش و پرورش رانندگان سرمایه گذاری کنند؟

*نکاتی آموزنده برای رانندگان تازه کار که از خطاهای سهوی آن‌ها تا حدی زیادی پیش‌گیری خواهد کرد، حتما بخوانید

 

علت‌ها و روش‌های جلوگیری از تصادفات کامیونداران -قسمت اول

آمار تصادفات جاده‌ای در آمریکا

  • مرگ‌ومیر بر اثر تصادفات جاده‌ای در امریکا رقم بین 41هزار تا 45هزار نفر در سال را به خود اختصاص داده است
  • در 9% از تمام تصادفات جاده‌ای حداقل یک کامیون حضور داشته است
دلایل کلی تصادفات رانندگان کامیون چیست؟

1- جاده‌های لغزنده

2- ترمز ناگهانی( 6 اقدامی که در هنگام عمل نکردن ترمز خودرو باید بدانید )

3- از دست دادن کنترل و هدایت کامیون

4- سرعت غیرمجاز

5- سبقت و مانورهای رانندگی

6- بی دقتی و حواس‌پرتی

7- خستگی بیش از حد و خواب آلودگی

علت‌ها و روش‌های جلوگیری از تصادفات کامیونداران -قسمت اول

علت‌های اصلی تصادفات رانندگان کامیون

ساعات سرویس: یک راننده کامیون طبق قوانین وضع شده در ایالات متحده در یک روز کاری بیش از 11 ساعت حق رانندگی ندارد و برای شروع شیفت دوم کاری خود مستلزم استراحت 10 ساعته است. به طور کلی یک راننده کامیون در 7 روز بیش از 60 ساعت اجازه رانندگی نخواهد داشت.( در مورد پیش‌گیری از خستگی چشم هنگام رانندگی بخوانید)

 

علت‌ها و روش‌های جلوگیری از تصادفات کامیونداران -قسمت اول

 

خستگی بیش از حد: همه انسان‌ها برای رانندگی و کسب‌وکار حمل‎ونقل جاده‌ای ساخته نشده‌اند زیرا شغل رانندگی نیازمند شرایط خاص زندگی و معیشتی است. یک راننده کامیون، کابین داخل کامیون را خانه و منزلگاه خود می‌داند و اغلب اوقات را در تنهایی سپری می‌کند و به همین دلیل زندگی اجتماعی خوبی ندارد. تمامی این عواملی که گفته شد ممکن است بر سلامت روحی و روانی راننده تاثیر بگذارد و او را به سمت بی‌خوابی و خستگی‌های طولانی مدت سوق دهد، به همین منظور رانندگان به دلیل نداشتن تفریح و استراحت کافی، ممکن است بر اثر خستگی بیش از اندازه دچار خطاهای رانندگی بیشتری نسبت به سایر اقشار جامعه باشند.

به همین دلیل همیشه به رانندگان توصیه می‌شود که زمان‌های استراحت و تفریح خود را حذف نکنند تا بتوانند با تمرکز و هوشیاری بالا به حرفه رانندگی بپردازند و احتمال خطاهای خستگی را تا حد ممکن کاهش دهند.

 

علت‌ها و روش‌های جلوگیری از تصادفات کامیونداران -قسمت اول

 

استفاده از مواد مخدر: متاسفانه خود درمانی و استفاده از داروهای تجویز نشده ممکن است عواقب جبران ناپذیری را برای رانندگان ایجاد کند. تداخل دارویی، استفاده بیش از حد از یک دارو و حساسیت دارویی ممکن است در اثر خوردن داروهای خود تجویز شده اتفاق افتد. بنابراین اگر بیماری خاصی دارید حتما تحت نظارت پزشک متخصص خود باشید و هرگز از افراد غیرمتخصص مشورتی برای مصرف دارو دریافت نکنید.

عملکرد ترمزهای جلو: بسیاری از رانندگان کامیون برای جلوگیری از فرسایش لاستیک‌ها، کمتر از ترمزهای جلو استفاده می‌کنند و همین امر تصادفات زیادی را در آمریکا رقم زده است.

این مقاله ادامه دارد...


منبع: fueloyal

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : تصادفات کامیونداران,تصادف کامیون,تصادف راننده کامیون,بار آنلاین,حمل بار,حمل بار اینترنتی,اپلیکیشن حمل بار آنلاین,اعلان بار,اعلام بار بار,اعلام بار سراسری,شرکت حمل‌ونقل داخلی,حمل‌ونقل بار, نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 214 تاريخ : دوشنبه 13 اسفند 1397 ساعت: 14:20

7 روش مدیریت زمان برای کامیونداران

راننده یک ماشین سنگین بودن، علاوه بر سختی‌های شب بیداری و تحمل سرما و گرما و وضعیت نامناسب جاده‌ها، نیازمند داشتن برنامه ریزی نیز هست. یک راننده کامیون خود مالک باید برای پیدا کردن بار، بارگیری، مطالبه کردن کرایه، رعایت کردن مسائل حقوقی، حفظ امنیت بار و هزاران مورد دیگر زمان و انرژی صرف کند. انجام تمامی این کارها به نحو احسن نیازمند یک برنامه ریزی مناسب است.

سوال این است که  چگونه می‌توانید به عنوان یک راننده کامیون بهره‌وری خود را افزایش دهید و زندگی خود را ساده‌تر کنید؟ در این مقاله 7 توصیه کاربردی برای مدیریت زمان به شما رانندگان عزیز ارائه کرده‌ایم، لطفا تا انتهای مقاله را مطالعه کنید:

7 روش مدیریت زمان برای کامیونداران

 

1-چند کار را با هم انجام ندهید: وقتی چندکار را همزمان با هم انجام می‌دهید برای انجام هیچ کدام از آنها تمرکز و تسلط لازمه را نخواهید داشت، بنابراین کارهای شما زمان بیشتری را برای به اتمام رسیدن نیاز خواهند داشت و همین امر شما را  از برنامه روزانه عقب میاندازد. بنابراین کارها را براساس اولویت بندی انجام دهید و تا حد ممکن سعی کنید همزمان چندکار مهم را با هم انجام ندهید.

2-کارها را پشت گوش نیاندازید: یکی از راحت‌ترین راه‌های انجام کار، انجام دادن کارهای خوشایند و ساده است تا حدی که کل وقت شما را به خود اختصاص دهد و شما از انجام کارهای مهم خود باز بمانید. سعی کنید از ترس انجام کارهای سخت آن‌ها را به تعویق نیاندازید و به موقع کار مهم را انجام دهید. اگر کارهای سخت و مهم را ابتدا انجام دهید ذهن شما برای انجام کارهای بعدی ورزیده‌تر خواهد شد و شما اعتماد به نفس کافی برای به سرانجام رساندن تمامی کارها را کسب خواهید کرد.

 

7 روش مدیریت زمان برای کامیونداران

 

3-برای کار خود برنامه ریزی کنید و برنامه ریزی خود را اجرایی کنید: یک لیست از کارهایی که باید آن روز انجام دهید را شب قبل و یا صبح همان روز به صورت چک لیست تهیه کنید. کارهای اولویت بندی شده را طبق چک لیست خود تا انتهای روز به اتمام برسانید. با برنامه ریزی کردن برای کارهای روزانه، هیچ کاری فراموش نمی‌شود، هیچ وقت دیر به محل قرارهایتان نخواهید رسید و از همه مهم‌تر آرامش ذهنی و روانی بیشتری را تجربه خواهید کرد. این روش را حتما امتحان کنید تا متوجه تاثیرات آن برای کاهش استرس نیز بشوید.

4-متمرکز باقی بمانید: در دنیایی زندگی می‌کنیم که دوری از شبکه‌های اجتماعی و اینترنت نه تنها دیگر سودمند نخواهد بود بلکه گاهی دوری کردن از آن به شما ضرر نیز می‌رساند. اما چطور میتوانیم استفاده از گوشی همراه، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی خود را مدیریت کنیم؟ جواب خیلی ساده است، یک زمان مشخص را برای چک کردن شبکه‌های اجتماعی خود در طول روز در نظر بگیرید و به غیر از مواقع اضطراری دیگر آن را چک نکنید، همین کار کوچک تا حد بسیار زیادی به افزایش تمرکز شما کمک می‌کند؛ درنتیجه زمانی که تمرکز بالایی داشته باشید کارهای شما سریع‌تر و بهتر انجام می‌شود.

7 روش مدیریت زمان برای کامیونداران

 

5-از تقویم استفاده کنید: اگر با تکنولوژی ارتباط خوبی دارید از تقویم‌های آنلاین استفاده کنید تا تمام موارد را به شما اطلاع دهند. اگر با تقویم‌های کاغذی ارتباط بهتری دارید حتما یک تقویم را همیشه همراه خود داشته باشید تا کارهای روزانه خود را به ترتیب بدانید و کاری را فراموش نکنید.

6-برنامه برای احتمالات: همیشه سعی کنید یک زمان آزاد را برای آب و هوای بد، ترافیک و مشکلات احتمالی در نظر داشته باشید. داشتن یک زمان اضافی در روز می‌تواند بار روانی شما را تا حد زیادی کاهش دهد. حتی ممکن است از این زمان خالی برای تفریحات و یا یک خواب کوتاه استفاده کنید.

7-بهترین استفاده را از زمان‌های آزاد خود کنید: سعی کنید زمان‌هایی که وقتتان آزاد است به جای نشستن پشت فرمان، از کامیون خارج شوید و قدم بزنید. با حرکت کردن، مجددا عضلات شما فعال می‌شود و می‌توانید برای رانندگی مسیر بعدی خود انرژی بیشتری داشته باشید.


منبع: سایت آسان بار

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : حمل و نقل اینترنتی,بار آنلاین,حمل بار,حمل بار اینترنتی,اپلیکیشن حمل بار آنلاین,اعلام بار,سیستم اعلام بار,اعلام بار بار,اعلام بار سراسری,سامانه بار,حمل کالا,حمل و نقل بار, نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 233 تاريخ : شنبه 11 اسفند 1397 ساعت: 12:59

روش‌های صرفه‌جویی در هزینه‌های کامیونداران

رانندگان کامیون حمل‌بار جاده‌ای می‌توانند درآمد قابل توجه‌ای کسب کنند اما زندگی یک کامیوندار با هزینه‌های سنگینی نیز همراه است.

هزینه‌های رانندگان شامل:

  • خوردن غذای آماده در رستوران و غذاخوری‌های بین راهی
  • اقامت در متل‌ها یا هتل
  • خرید اقلام روزانه و بهداشتی
  • پرداخت سوخت گازوئیل و استهلاک و هزینه‌های تعمیرات کامیون
  • در کنار تمام این هزینه‌ها، خرج و مخارج خانه و زندگی و آماده کردن رفاه نسبی خانواده نیز دخیل است.

بسیاری از هزینه‌هایی که به آن اشاره شد غیرقابل اجتناب است، اما با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی می‌توان در صرفه‌جویی هزینه‌های زندگی قدم‌های مثبتی برداشت. در این مقاله نکاتی برای صرفه‌جویی هزینه‌های زندگی کامیونداران آموزش داده شده است، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

* چند نکته مفید و کاربردی درباره کاهش هزینه کامیونداران در طول سفر بخوانید

 

بهترین روش‌های صرفه‌جویی در هزینه‌های زندگی کامیونداران

قرار نیست تمام روش‌ها برای شما کار کنند و از آن نتیجه بگیرید، ما به خوبی از مشکلات کامیونداران برای معیشت زندگی و مدیریت منابع مالی و هزینه‌های بالا و تورم حال حاضر ایران آگاه هستیم، اما می‌توانید روشی را انتخاب کنید که برای شما بهتر کار می‌کند و نتیجه بهتری نیز دریافت خواهید کرد.

 

روش‌های صرفه‌جویی در هزینه‌های کامیونداران

بار و بندیل سفر را ببندید

غذا را خودتان آماده کنید: آماده کردن غذا در داخل کابین یا با یک گاز پیکنیکی در کنار جاده هزینه‌های شما را به طرز چشم‌گیری کاهش می‌دهد. یخچال‌های کوچک امروزی به‌راحتی تمام مواد اولیه شما را در بهترین حالت برای چندین روز نگاه می‌دارند و اصلا لازم نیست که نگران فاسد شدن مواد اولیه غذایی خود شوید. علاوه بر به همراه داشتن مواد اولیه غذایی، مقداری خوراکی و تنقلات نیز به همراه داشته باشید، اگر اهل خوردن میوه و سبزیجات هستید حتما میوه را در یخچال خود داشته باشید، پیشنهاد دیگر مغذهای مختلف است که هم شما را هوشیار نگاه می‌دارند و هم حجم معده شما را پر می‌کنند.

جعبه کمک‌های اولیه را حتما به همراه داشته باشید: مهم است که حتما جعبه کمک‌های اولیه را به‌دلیل خطرات احتمالی در جاده‌ها به همراه داشته باشید، اما اگر برای خرید بتادین و باند در فروشگاه‌های بین راهی توقف کنید ملزم به پرداخت هزینه چندین برابر هستید پس حتما یک جعبه کمک‌های اولیه تجهیز شده را به همراه داشته باشید.

اقامتگاه

در کنار عزیزانتان بمانید: اگر به شهرهایی حمل‌بار دارید که اقوام و آشنایان شما در آن شهر ساکن هستند، شاید گزینه مناسب سپری کردن یک شب در کنارشان باشد تا هم ارتباطات نزدیک‌تری را برای خود بسازید و هم از هزینه‌های اقامت در هتل‌ها و مسافرخانه‌ها جلوگیری کنید.

در مکان‌های رایگان توقف کنید: حتما لازم نیست که در اقامتگاه توقف کنید، در اکثر شهرها اقامتگاه‌های دولتی برای رانندگان وجود دارد که بدون هزینه بتوانند یک شب را در آن سپری کنند.

روش‌های صرفه‌جویی در هزینه‌های کامیونداران

مسیر

برای مسیر خود برنامه‌ریزی کنید: حتما از شرکت‌های حمل‌ونقلی که بار را از آن‌ها دریافت کرده‌اید مسیر مناسب را بپرسید، اگر بار شما بار ترافیکی است حتما باید طبق مسیری که پلیس راه به شما اعلام می‌کند مسیریابی کنید. علاوه بر مواردی که گفته شد امروزه برنامه‌های مسیریابی زیادی وجود دارد که می‌توانید به‌راحتی مسیر مناسب خود را پیدا کنید.

کامیون و وسیله نقلیه

فشار لاستیک‌های خود را بررسی کنید: همان‌طور که می‌دانید هزینه‌های سوخت به‌شدت زیاد شده است و چک کردن فشار لاستیک تا حد زیادی از هدر رفت سوخت شما جلوگیری می‌کند. حتما قبل از اینکه به دل جاده بزنید فشار لاستیک‌های خود را با یک تعمیرکار آشنا چک کنید تا مجبور به پرداخت هزینه به تعمیرگاه‌های بین‌راهی نباشید.

نگهداری مناسب از کامیون: واضح است که اهمیت دادن به کامیون و نگهداری مناسب می‌تواند تاثیر به‌سزایی در کاهش هزینه‌ها داشته باشد. نگهداری از کامیون شامل:

  • عوض کردن به‌موقع فیلترها
  • چک کردن ترمز و دنده
  • چک کردن روغن موتور می‌شود.

روش‌های صرفه‌جویی در هزینه‌های کامیونداران

راه صرفه‌جویی مخصوص به خود را پیدا کنید

تمامی موارد ذکر شده در فوق، راه‌هایی کلی برای صرفه‌جویی در هزینه کامیونداران است اما هر کامیوندار به روشی متفاوت خرج می‌کند و نیازمند توجه به بودجه مالی و در مقابل هزینه‌های خود است تا در هر ماه مبلغی نیز برای پس‌انداز وجود داشته باشد.


منبع: drivingjobs.landair

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : حمل و نقل اینترنتی,بار آنلاین,اعلام بار,سیستم اعلام بار,صرفه جویی در هزینه کامیونداران,هزینه کامیونداران, نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 304 تاريخ : سه شنبه 30 بهمن 1397 ساعت: 13:48

سن دریافت کارت هوشمند برای رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای

کارت هوشمند، کارتی است برای کامیونداران و رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای احراز هویت شده، که از سمت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای صادر می‌شود. این کارت هوشمند شامل کد 7 رقمی است و در بازه‌های زمانی مشخص( 3ماهه،6 ماهه و یک ساله) نیاز به تمدید دارد.

حداقل سن دریافت کارت هوشمند چند سال است؟

  • رانندگان اتوبوس 25 سال
  • رانندگان ماشین‌های سواری و مینی بوس 23 سال( مراحل لازم برای اشتغال به عنوان راننده کامیون حرفه‌ای بخوانید )
  • کامیونداران با گواهی‌نامه پایه 2 فقط اجازه فعالیت با کامیون با حداکثر وزن و ظرفیت بار 6 تن، حداقل سن 23 سال را نیاز دارند.
  • رانندگان با گواهی‌نامه پایه یک برای فعالیت با کامیون، نیاز به حداقل 25 سال سن دارند.

*نکته مهم: حداکثر سن برای تمامی رانندگان به استثناء رانندگان بخش حمل‌ونقل روستایی 55 سال است*

سن دریافت کارت هوشمند برای رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای

برای استعلام کارت هوشمند خود و مطلع شدن از تاریخ اتمام انقضای آن حتما برنامه اعلام‌بار اینترنتی آسان‌بار را دانلود کنید و با استفاده از بخش آسان‌خدمت کارت هوشمند را خود را به راحتی بررسی کنید.( برای صدور کارت هوشمند المثنی بخوانید )

 


منابع: زینگ ، سازمان راهداری

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : کارت هوشمند کامیونداران,کارت هوشمند,کارت هوشمند راننده کامیون,حمل‌ونقل اینترنتی,بار آنلاین,حمل بار,حمل بار اینترنتی,اپلیکیشن حمل بار آنلاین,اعلام بار,سیستم اعلام بار,اعلام بار بار,اعلام بار اینترنتی,اعلان بار,اپلیکیشن اعلام بار,اعلام بار سراسری,اعلام بار پایانه تهران,باربری آنلاین,پایانه بار مجازی,شرکت حمل‌ونقل داخلی,سامانه بار,بار,حمل کالا,حمل‌ونقل بار, نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 239 تاريخ : سه شنبه 16 بهمن 1397 ساعت: 13:53

برنامه حمل بار آسان‌بار رانندگان و جوایز ویژه آن برای کامیونداران حمل‌ونقل بار بین شهری

کامیونداران حمل‌ونقل بار بین شهری اغلب با پیدا کردن بار مناسب در پایانه‌های بار مشکلات جدی دارند، خصوصا در پایانه بار بندرعباس که سیستم اعلام بار به صورت نوبت ‌دهی پیامکی است و کامیونداران را ناخواسته مجبور به انتظار در صف‌‌های بسیار طولانی برای بارگیری می‌کند.

به علاوه مشکلات بارگیری از پایانه‌های باری بزرگ، رانندگان حمل بار بین شهری زمان‌بندی ثابتی برای زندگی خود ندارند و به ناچار باید چندین شب را در پایانه‌ها برای بارگیری صرف کنند و به عبارتی خواب کامیون‌های آنها بسیار زیاد است، طبق آخرین آمار خواب کامیونداران در بندرعباس به یک ماه نیز افزایش پیدا کرده است.

این موارد تنها جزئی از مشکلات کامیونداران در صنعت حمل‌ونقل ایران است که روزانه با آن‌ها دست‌وپنجه نرم ‌می‌کنند، در این میان مشکلات قطعات یدکی و لاستیک، بیمه تکمیلی و و حتی بیمه تامین اجتماعی نیز جز مشکلات رانندگان کامیون است.

همیشه جای خالی بازارگاه‌های الکترونیکی فعال و پویا در صنعت حمل‌ونقل بار خالی بوده است تا نظم و ترتیب جدیدی را در شریان‌های سنتی این بازار تزریق کند و جانی دوباره را به این صنعت پر از چالش و پتانسیل هدیه کند. نزدیک به 2 سال است که پایانه‌های بار مجازی با عناوین مختلف وارد بازار شده‌اند و کار را برای رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقلی بسیار سریع‌تر و آسان‌تر کرده اند. آسان‌بار یک سامانه اعلام بار مجازی است که با اعلام بارهای اینترنتی و با کیفیت خود در بین رانندگان محبوبیت زیادی را کسب کرده است. اپلیکیشن اعلام‌بار آسان‌بار برای رانندگان همچون یک اعلام‌بار سراسری در کل ایران است، که با در اختیار داشتن تکنولوژی و دانش نرم‌افزاری توانسته روز به روز برنامه و اپلیکیشن اعلام بار خود را برای رانندگان تلاشگر بهبود دهد.

*برای حمل بار و استفاده از برنامه آسان‌بار رانندگان، برنامه آسان‌بار را دانلود کنید.

در ادامه همراه ما باشید تا به صورت ویدیویی برنامه آسان‌بار رانندگان را به شما عزیزان به صورت خلاصه آموزش دهیم:

1-نحوه ورود و ثبت‌نام در برنامه آسان‌بار رانندگان

به راحتی برنامه اعلان بار آسان‌بار را از کافه‌بازار، گوگل پلی و یا سایت‌آسان‌بار دانلود کنید. پس از دانلود برنامه آسان‌بار رانندگان شماره موبایل خود را وارد کنید تا یک پیامک حاوی کد برای تایید شماره موبایل برای شما ارسال شود.

 

برنامه حمل بار آسان‌بار رانندگان و جوایز ویژه آن برای کامیونداران حمل‌ونقل بار بین شهری

 

2-تکمیل پروفایل و تغییر بارگیر

پس از دریافت کد 4 رقمی شما به صورت خودکار وارد برنامه آسان‌بار می‌شوید، به محض باز کردن برنامه اگر موقعیت مکانی شما خاموش باشد یک اعلان دریافت می‌کنید تا موقعیت خود را روشن کنید.

از قسمت تکمیل پروفایل، نوع گواهی نامه خود را انتخاب کنید و به وسیله کد هوشمند 7 رقمی و شماره کارت ملی 10 رقمی پروفایل خود را در برنامه آسان‌بار رانندگان تکمیل کنید. اگر کارت هوشمند ندارید در این صورت کارت ملی و نام و نام‌خانوادگی خود را وارد کنید. پس از تایید از سمت سازمان راهداری پروفایل شما تایید می‌شود و شما امکان استفاده از برنامه آسان‌بار را خواهید داشت.( آنچه که یک راننده‌کامیون تازه‌کار نیاز است که بداند، حتما بخوانید )

حتما نوع بارگیر و ناوگان حمل‌ونقلی خود را مشخص کنید تا فقط بارهای مربوط به بارگیر خودتان به شما نمایش داده شود و از هدر رفت زمان شما جلوگیری شود.

 
 

3-پیدا کردن بار

توجه کنید که بارهای اعلام شده آسان بار به دو لیست: بار امروز و بار فردا تقسیم شده است تا از طریق* بار فردا*  برای زندگی شخصی و شغلی خود برنامه ریزی کنید و بدانید که برای فردا چه باری را در کجا بارگیری خواهید کرد.

  • گزینه بار اطراف: تمامی بارهای اطراف شما را تا شعاع 100 کیلومتری به شما نمایش می‌دهد.
  • بار برگشت: به شما این امکان را می‌دهد تا برای برگشتتان برنامه ریزی کنید و خالی برنگردید.
  • گزینه فیلتر: براساس جستوجو مبدا و مقصد بار خود را پیدا کنید.
  • جستوجو بار: تایپ و جستوجوی صوتی برای پیدا کردن بار مورد نظر خودتان.

 

 
 

4-حمل بار

از قسمت لیست بار، بارهای مرتبط با نوع ناوگان به شما نمایش داده می‌شود. از بین بارهای تعریف شده یک بار را انتخاب کنید تا جزئیات بار به شما نمایش داده شود، لازم به ذکر است که تمامی بارهای اعلام شده در برنامه آسان‌بار با کرایه بوده و این کرایه از سمت اعلام کننده‌های بار که شرکت‌های‌حمل‌ونقل باشند تعریف شده است و آسان‌بار هیچ نقشی در کرایه و صدور بارنامه ندارد.

  • برای حمل بار ابتدا گزینه *تماس برای توافق* را بزنید تا شماره اعلام کننده بار نمایش داده شود تا شما بتوانید هماهنگی‌های لازم را با اعلام کننده بار داشته باشید.
  • پس از زدن روی گزینه *درخواست حمل بار * بار مورد نظر به لیست * بارهای من * منتقل می‌شود. تا تایید از جانب اعلام کننده بار منتظر بمانید و در صورتیکه از حمل بار پشیمان شدید می‌توانید درخواست خود را لغو کنید.

 

  • پس از حمل بار، دکمه پایان حمل بار را حتما کلیک کنید تا 30 امتیاز به حساب باشگاه مشتریان شما در برنامه آسان‌بار رانندگان اضافه شود تا جزء رکورد داران ماهانه آسان‌بار باشید.
 
 

5-تماس با پشتیبانی آسان‌بار

برای تماس با بخش ارتباط با مشتریان آسان‌بار شکل هدست پایین صفحه را لمس کنید تا هم به صورت پیام و هم به صورت تماس صوتی با آسان‌بار در ارتباط باشید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن کارشناسان ما با شما در ارتباط باشند.

شماره بخش پشتیبانی آسان‌بار: 02191005010

 
 

6-آسان خدمت، جعبه جادوئی خدمات آسان‌بار

در قسمت پایین صفحه دایره ای با علامت آسان بار وجود دارد که این قسمت آسان خدمت است. از طریق آسان‌خدمت می‌توانید خدماتی را که تا پیش از این به صورت سنتی و در کافی  نت ها با سختی زیادی دریافت می‌کردید به راحتی و با یک کلیک از طریق آسان‌خدمت دریافت کنید.

آسان‌خدمت چه استعلام‌هایی را در اختیار رانندگان می‌گذارد؟

  • استعلام پیمایش ناوگان
  • استعلام سهمیه سوخت
  • استعلام معاینه فنی
  • استعلام کارت هوشمند
  • استعلام کارت سلامت راننده

حتما از آسان‌خدمت استفاده کنید تا به راحتی تمامی خدمات و استعلام‌های مورد نیاز خود را در کسری از ثانیه دریافت کنید.

 

 
 

7-معرفی به دوستان و جوایز باشگاه مشتریان آسان‌بار

روی گزینه پروفایل کلیک کنید و سپس گزینه معرفی به دوستان را لمس کنید و از طریق پیام رسان‌های خود متنی که به شما نمایش داده می‌شود  را برای دوستان و هم‌سرویسی های خود ارسال کنید تا در باشگاه مشتریان آسان‌بار 7 امتیاز دریافت کنید.

فراموش نکنید که با معرفی آسان‌بار به سایر هم‌سرویسی‌هایتان این شانس را به آن‌ها می‌دهید تا زمان بیشتری را در کنار خانواده خود باشند و درآمد بیشتری را کسب کنند.

 
آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : حمل‌ونقل اینترنتی,بار آنلاین,حمل بار,حمل بار اینترنتی,اپلیکیشن حمل بار آنلاین,اعلام بار,سیستم اعلام بار,اعلام بار بار,اعلام بار اینترنتی,اعلان بار,اپلیکیشن اعلام بار,اعلام بار سراسری,اعلام بار پایانه تهران,باربری آنلاین,پایانه بار مجازی,شرکت حمل‌ونقل داخلی,سامانه بار,بار,حمل کالا,حمل‌ونقل بار, نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 207 تاريخ : دوشنبه 15 بهمن 1397 ساعت: 17:21

شروع یک روز کاری فوق العاده برای کامیونداران

صبح‌ها مناسب‌ترین زمان برای داشتن یک زمان کوتاه خلوت با خود است، حتما قبل از آنکه روز کاری خود را شروع کنید چند دقیقه ای به برنامه‌های آن روز خود فکر کنید، قدم بزنید، موسیقی گوشی کنید و یا یک صبحانه کامل بخورید. این مقاله برای شروع یک روز کاری فوق العاده برای شما کامیونداران عزیز نوشته شده است، حتما تا پایان مقاله را مطالعه کنید.

1- سلام و صبح‌بخیر: معجزه یک سلام بلند را دست کم نگیرید، اگر اهل منزل بیدار هستند با یک سلام شاداب می‌توانید روزی عالی را به خانواده خود هدیه کنید. زمانی که به پایانه، یا محل بارگیری رسیدید سعی کنید کمی خوش و بش صبحگاهی داشته باشید.

2- یک جمله مخصوص به خود داشته باشید: قبل از آنکه از خانه بیرون بزنید با خود یک جمله مثبت را زمزمه کنید تا هم انرژی بیشتری داشته باشید و هم حس بهتری را تجربه کنید.

-بریم که بسازیم
-الهی به امید تو
-ایشالا که روز خوبی داشته باشیم
-بزن بریم

این دست از جملات شادابی و انگیزه بیشتری به شما می‌دهند تا روز بهتری را برای خود و خانواده‌تان بسازید.

3- یک ساعت اول را سبک کار کنید: در ابتدای روز خیلی سر خود را شلوغ نکنید، اگر بارگیری را از روز قبل هماهنگ کرده‌اید دیگر نیازی به نگرانی نیست اما اگر بار خود را پیدا نکردید به راحتی با استفاده از برنامه آسان‌بار رانندگان بهترین و خوش قیمت‌ترین بارها را پیدا کنید.

4- اول کارهای مهم: صبح شما بیشترین انرژی و انگیزه را دارید، لازم نیست صبح‌ها کامیون را تمیز کنید یا تماس‌های غیرضروری بگیرید، اول مهم‌ترین کارها رو انجام بدهید، اگر گازوئیل ندارید مهم‌ترین کار آن روز شما زدن گازوئیل و بارگیری محسوب می‌شود.

 

شروع یک روز کاری فوق العاده برای کامیونداران

 

5- نوشیدنی: حتما یک نوشیدنی را انتخاب کنید و سعی کنید صبح‌ها آن‌ را بنوشید. صبح وقتی که ناشتا هستید یک لیوان آب به همراه کمی آبلیمو را بنوشید تا سوخت‌و ساز بدن شما فعال شود. اگر خواب‌آلود هستید کمی کافئین را از طریق چای کم‌رنگ و قهوه به سیستم بدن خود برسانید تا سریع‌تر هوشیار شوید.

*حتما بخوانید: خوراکی‌هایی که مانع خواب‌آلودگی هنگام رانندگی می‌شود

 

شروع یک روز کاری فوق العاده برای کامیونداران

 

6- مرتب بودن داخل کابین: اینکه وقتی وارد کابین کامیون‌تان می‌شوید ببینید همه چیز تمیز و مرتب است قطعا حس خوبی به شما القا می‌کند. درنتیجه حتما شب قبل چند دقیقه برای تمیز کردن داخل کابین زمان بگذارید تا صبح انگیزه بیشتری داشته باشید.

7- ارتباط خوب با همسرویسی‌ها و دوستان: دوستان خوب نعمت‌هایی هستند که همیشه به شما کمک می‌کنند تا زندگی پرمعناتری داشته باشید. حتما با همسرویسی‌ها و دوستان خود ارتباط خوبی داشته باشید ممکن است یک روز بیمار باشید و توان رانندگی کردن نداشته باشید، یک همسرویسی خوب این مواقع به کمک شما میاد.

8- خوش بین باشید: زندگی به خودی خود چالش‌های بسیاری دارد و شما نباید برای خودتان اول صبح دغدغه ذهنی بسازید، سعی کنید به خودتان انگیزه بدهید که روز خوبی را خواهید ساخت و آن روز برای شما سرشار از خیر و برکت خواهد بود.

 

*برای حفظ سلامتی خود بخوانید: 8 راهی که یک کامیوندار را از سرماخوردگی و آنفولانزا دور نگاه می‌دارد

9- به موقع برسید: به عهد و قول‌های خودتان وفادار باشید تا مردم هم روز به روز به شما بیشتر اعتماد کنند و اعتبار شما بیشتر شود. اگر به باربری اعلام می‌کنید که ساعت 10 صبح در محل بارگیری حاضر هستید حتما متعهد به قول باشید و یک ربع قبل از ساعت 10 سرقرار باشید.

 

شروع یک روز کاری فوق العاده برای کامیونداران

 

10- یک صبحانه کامل بخورید: صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی شماست، حتما یک صبحانه کامل و سالم را در برنامه خود بگنجانید. این 10 نکته ساده را به عنوان یک کامیوندار رعایت کنید تا هر روز با انرژی و توان بیشتری به کارهای خود بتوانید رسیدگی کنید.

 

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : روزکاری,روزکاری آسان باری,روزکاری کامیونداران,اعلام بار,باربری مجازی,سیستم اعلام بار,اعلام بار بار,اعلام بار اینترنتی,اعلام بار آنلاین,سامانه اعلام بار,اپلیکیشن باربری,سامانه بار,حمل بار آنلاین,پایانه مجازی حمل بار, نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 230 تاريخ : شنبه 13 بهمن 1397 ساعت: 17:52

دولت موظف به پرداخت 50 درصد بیمه کامیونداران شد

طبق آنچه در آخرین جلسه کمیسیون تلفیق مجلس گذشته است، دولت موظف به پرداخت سهم 50 درصدی بیمه کامیونداران حمل‌ونقل جاده‌ای شد.

 

در لایحه بودجه امسال بیمه کامیونداران حذف شده بود

احمد کریمی دبیر کانون کامیونداران گفت: در لایحه بودجه امسال بیمه کامیونداران متاسفانه حذف شده بود که با تلاش کمیسیون عمران مجلس،دولت موظف به پرداخت سهم بیمه 50 درصدی رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای شد.( در مورد افزایش حق بیمه رانندگان جدیدالورود بخوانید )

 

دولت موظف به پرداخت 50 درصد بیمه کامیونداران شد

کریمی با تأکید بر اینکه با تصویب پیشنهاد کمیسیون عمران از سوی کمیسیون تلفیق مجلس؛ دولت موظف به پرداخت سهم 50‌درصدی خود برای بیمه رانندگان خواهد شد، ادامه‌داد: پیش‌از این تمامی رانندگان این سهم را داشتند اما در سال گذشته سازمان تأمین اجتماعی با این استدلال که دولت سهم خود را پرداخت نکرده است از پذیرش رانندگان تازه‌وارد خودداری کرد و رانندگان در بدو خدمت را شامل بیمه قرار نداد.( در مورد رفع مشکلات بیمه تکمیلی رانندگان کامیون بخوانید )

احمد کریمی گفت: ما امیدواریم با مصوبه شب گذشته کمیسیون تلفیق مجلس رانندگان در بدو خدمت هم شامل بیمه شوند.


منبع: تین نیوز

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : آسان بار,بار,حمل کالا,حمل و نقل آنلاین,اپلیکیشن اعلام بار آنلاین,بیمه کامیونداران,بیمه راننده کامیون , نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 211 تاريخ : چهارشنبه 10 بهمن 1397 ساعت: 15:00

افزایش حق بیمه رانندگان جدیدالورود به صنعت حمل‌ونقل

باتوجه به افزایش میزان حق بیمه رانندگان تازه وارد به حمل‌ونقل عمومی تعداد رانندگان جدیدالورود زیاد شده است که تعدادی این امر را مشکلی تازه در حمل‌ونقل جاده‌ای قلمداد می‌کنند.

به گزارش تین نیوز، اگرچه افزایش میزان حق بیمه رانندگان جدیدالورود به حمل‌ونقل عمومی مورد نقد تعدادی از رانندگان قرار دارد اما برخی دیگر از آنان بر این باورند که پایین بودن میزان حق بیمه در این بخش موجب شده طی سالیان گذشته افراد زیادی فقط برای بهره‌مندی از مزایای بیمه‌ای وراد صنف رانندگان شده و این بخش را با مازاد نیروی انسانی مواجه سازند که در نهایت نتیجه‌ای جز ضرر و زیان برای رانندگان حرفه‌ای به دنبال نداشته است.( افزایش حق بیمه رانندگان چرا و چگونه؟ بخوانید )

در این زمینه یکی از کاربران تین‌نیوز، در بخش نظرات این شبکه خبری نوشت: از سال 72 که کار بیمه رانندگان آغاز شد از یک طرف انجمن‌ها و پس از آن کانون، به خاطر درآمدزایی و کسب درآمد هر کسی را که از راه رسید برای دریافت کارت هوشمند و ارزان بودن حق بیمه، ثبت نام کردند.

افزایش حق بیمه رانندگان جدیدالورود به صنعت حمل‌ونقل

وی افزود: حتی معتقدم همین اقدام موجب شد تصویب سختی کار رانندگان به دلیل پرداخت حق بیمه کم با مشکلاتی مواجه شود که این مشکلات هنوز هم ادامه دارد.

این کاربر تین‌نیوز، اظهار کرد: در حال حاضر طبق آمار اعلام شده 900 هزار راننده وجود دارند که شاید حدود یک چهارم آنها نیز در این حرفه فعالیت نمی‌کنند و فقط برای بهره‌مندی از امتیاز بیمه رانندگان که کمترین پرداختی را دارد، کارت هوشمند گرفته‌اند.( در مورد بیمه نامه باربری و تعهدات آن بخوانید )

این راننده تاکید کرد: با توجه به مشکلات مطرح شده، به نظر می‌رسد در نهایت باید این پالایش از یک جا شروع شود چرا که قوانین تمدید کارت هوشمند رانندگان کامیون شامل هفت عدد بارنامه در سال یا 12 هزار کیلومتر پیمایش بارنامه‌ای، برای جلوگیری از ورود افراد غیر حرفه‌ای به این صنف بازدارنده نیست.

 


منبع: تین نیوز

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : حق بیمه رانندگان,افزایش حق بیمه رانندگان,باربری,راننده کامیون,حمل بار بین شهری, نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 215 تاريخ : دوشنبه 8 بهمن 1397 ساعت: 15:30

تردد ناوگان‌ها با بارهای خطرناک در ایام نوروز ممنوع شد

ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای در اولویت اول برنامه‌های نوروز سال 98 قرار دارد و در همین راستا دستورالعمل‌های مربوط به ایمنی از جمله ممنوعیت تردد ناوگان حامل کالاهای خطرناک صادر می‌شود.

یک راننده ترانزیتی به خبرنگار تین نیوز خبر داد که اخیرا در محور طبس یزد مجددا تانکر حمل سوخت ترمز بریده و با چند دستگاه کامیون و سواری برخورد کرده و دچار آتش‌سوزی شده است.( درمورد انجمن‌های صنفی کامیونداران بیشتر بدانید )

وی با بیان این‌که به علت حجم بالای آتش‌سوزی اطلاع دقیقی از حادثه‌دیدگان در دست نیست، گفت: متأسفانه این چندمین بار است که در سال جاری شاهد تصاف و حادثه‌آفرینی تانکرهای حامل مواد سوختی هستیم.

در همین راستا نشست هماهنگی اجرای طرح جابه‌جایی مسافران نوروزی در سال 98 که با حضور جمعی از مدیران معاونان و کارشناسان حوزه حمل‌ونقل و راهداری برگزار شد با تصمیم‌گیری در خصوص وضعیت تانکرهای حمل مواد سوختی به پایان رسید.

 

تردد ناوگان‌ها با بارهای خطرناک در ایام نوروز ممنوع شد

گفته می شود که ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای در اولویت اول برنامه‌های نوروز سال 98 قرار دارد و در همین راستا دستورالعمل‌های مربوط به ایمنی از جمله ممنوعیت تردد ناوگان حامل کالاهای خطرناک، انسداد مسیرهای پرخطر، فعالیت شبانه‌روزی مراکز معاینه فنی، تعطیلی کارگاه‌های جاده‌ای و ... ازجمله مواردی است که به استان‌ها ابلاغ می‌شود.( کامیون های عجیب را همین حالا ببینید )

در تعطیلات نوروز هر سال برای رفاه مسافران، محدودیت‌های ترافیکی در راه‌های استان‌ها اعمال شده است.

پس از رسمی شدن مرز باشماق مریوان از سال 85 تردد تانکرهای حامل سوخت از طریق این مرز وارد کشور می شوند و به دلیل کوهستانی و سخت گذر بودن این مسیر اغلب با بروز حوادث ناگواری همراه است و واژگونی این تانکرهای حامل سوخت علاوه بر تلفات انسانی باعث آلودگی محیط زیستی نیز می شود.

بر اساس آمارهای موجود روزانه 400 تا 800 تانکر عراقی در مسیرهای مختلف استان کردستان تردد می کنند. برخی استان‌های دیگر از جمله یزد نیز درگیر چنین ترددهای هستند.

 


منبع: تین نیوز

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : اعلام بار,ناوگان حمل بار,حمل بار,سامانه هوشمند حمل بار,شرکت حمل و نقل داخلی,سامانه بار,بار ترافیکی,محدودیت ترافیکی,محدودیت ترافیکی کامیون,اپلیکیشن اعلام بار آنلاین,پایانه مجازی حمل بار,سامانه اعلام بار, نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 233 تاريخ : شنبه 6 بهمن 1397 ساعت: 15:06

حمل بار بین شهری یعنی چه؟ به ارسال هر نوع بار از یک شهر به شهر دیگر حمل بار بین شهری می‌گویند.

آسان‌بار بازارگاهی الکترونیکی است که به حمل بار بین شهری در سراسر ایران کمک می‌کند و باربری‌ها می‌توانند بارهای خود را در اپلیکیشن شرکت‌های حمل‌ونقل آسان‌بار به تعداد زیادی راننده از سراسر ایران اعلام کنند.

حمل بار بین شهری به دلیل مسافت زیادی که دارد نیازمند توجه و امکانات ویژه تری نسبت به حمل بار درون شهری است.

چه ناوگان‌هایی در حمل بار بین شهری استفاده می‌شود؟

بر اساس نوع و تناژ بار، ناوگان‌هایی از جمله:

حمل بار بین شهری

در باربری بین شهری رعایت نکات زیر برای تحویل سالم بار مهم است:

1.راننده مجوزدار و حرفه‌ای در حمل بار جاده ای

2.استفاده از پرسنل و کارگران دوره دیده برای حمل بار

3.چیدمان درست و صحیح بار در ناوگان حمل بار

4.بررسی سالم بودن ناوگان قبل از بارگیری

5.انتخاب مسیر برای حمل بار

6.تعیین زمان رسیدن بار به مقصد

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : اعلام بار,باربری مجازی,حمل و نقل بار,حمل و نقل آنلاین,حمل بار,حمل بار اینترنتی,اپلیکیشن پایانه بار مجازی,سامانه بار,حمل بار بین شهری,اعلام بار بین شهری,اعلام بار سراسری,باربری اینترنتی,باربری آنلاین, نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 207 تاريخ : چهارشنبه 3 بهمن 1397 ساعت: 14:15

8 راهی که یک کامیوندار را از سرما خوردگی و آنفولانزا دور نگه‌ می‌دارد

سرماخوردگی و آنفولانزا برای هیچکسی خوشایند نیست و هرچقدر هم که مقاومت کنید ممکن است به چند روز استراحت نیاز داشته باشید. سرماخوردگی ممکن است یک کامیوندار را به اندازه چند هفته از مراحل بارگیری و حمل بار عقب بیاندازد، پس چه بهتر که راه‌های جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا را بدانیم تا بتوانیم بیشتر مراقب سلامت خود و اعضای خانواده باشیم، در ادامه به 8 راهی که یک کامیوندار را از سرماخوردگی و آنفولانزا دور نگه می‌دارد اشاره کرده ایم:

1. دست‌هایتان را بشویید

8 راهی که یک کامیوندار را از سرما خوردگی و آنفولانزا دور نگه‌ می‌دارد

 

ویروس‌ها خیلی راحت‌تر از چیزی که ما فکر می‌کنیم منتقل می‌شوند، اگر یک نفر بر روی موبایل شما عطسه کند و شما به آن دست بزنید شما هم ممکن است بیمار شوید. اگر در جاده هستید سعی کنید با دستمال مرطوب یا یک بطری آب دست‌هایتان را بشویید.

2. داخل دستمال کاغذی سرفه و یا عطسه کنید

8 راهی که یک کامیوندار را از سرما خوردگی و آنفولانزا دور نگه‌ می‌دارد

قطعا راحت‌ترین و سریع‌ترین راه برای عطسه کردن، عطسه کردن کف دست است اما ممکن است فراموش کنید که دست شما آلوده است و با کسی دست بدهید یا روبوسی کنید. هرگاه احساس کردید می‌خواهید عطسه کنید یک دستمال کاغذی را آماده کنید تا هم محیط را آلوده نکنید و هم بیماری شما به دیگران انتقال داده نشود.

3. به صورت‌تان دست نزنید

اگر همسرویس یا شاگرد شما بیمار است و با او دست داده اید، خیلی مراقب باشید که دست آلوده را به چشم،بینی، و زبان خود نزنید زیرا ویروس‌ها از این طریق به راحتی وارد بدن شما می‌شوند و ممکن است شما را چندین روز از برنامه هایتان عقب بیاندازد.

4.ورزش های هوازی انجام دهید

سعی کنید حتما ورزش را جز پایه‌ترین اصول زندگی خود قرار بدهید، زمانی که ضربان قلب شما بالا می‌رود، سلول های کشنده ویروس‌ها بیشتر فعال می‌شوند و به راحتی شما را از سرماخوردگی و آنفولانزا دور نگاه می‌دارند.( در این مقاله به طور کامل توضیح دادیم که چطور به عنوان یک راننده کامیون ورزش کنید حتی اگر در جاده هستید )

5.غذاهای گیاهی بیشتر مصرف کنید

8 راهی که یک کامیوندار را از سرما خوردگی و آنفولانزا دور نگه‌ می‌دارد

 

گیاهان سرشار از ویتامین هستند که متابولیسم بدن شما را افزایش می‌دهند. از میوه هایی مثل کیوی و پرتقال و سیب نیز به دلیل داشتن ویتامین سی بالا بدن شما را برای مقابله با سرماخوردگی مقاوم می‌کند.( 5نکته آسان و کاربردی برای تغذیه کامیونداران در جاده را بخوانید )

6.سیگار نکشید

8 راهی که یک کامیوندار را از سرما خوردگی و آنفولانزا دور نگه‌ می‌دارد

 

افرادی که بیشتر از حد معمول سیگار می‌کشند اغلب بیشتر در معرض سرماخوردگی هستند زیرا سیگار کشیدن سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند. سیگار کشیدن پرزهای داخل بینی را خشک می‌کند و تنفس برای شما سخت‌تر می‌شود. برای دوری از بیماری‌های متعدد مصرف سیگار را به حداقل برسانید.

7.مصرف نوشیدنی‌های الکلی را قطع کنید

نوشیدنی‌هایی که درصد الکل آن‌ها بسیار بالاست باعث از دست رفتن آب بدن می‌شود و شما را بیشتر در معرض سرما خوردگی قرار می‌دهد.( در مورد عادت‌های سالم کامیونداران بیشتر بدانید )

8.زیاد نگران نباشید

اگر همه این موارد را رعایت می‌کنید و هنوز نگران سرما خوردگی هستید، باید بگوییم که بدن شما مجهز به یک سیستم دفاعی خیلی قوی است که همیشه از شما محافظت می‌کند اما برای کمک به سیستم ایمنی رعایت نکات بالا بسیار در جلوگیری از سرماخوردگی برای یک کامیوندار موثر است.

 


منبع: webmd

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : سرماخوردگی کامیونداران,کامیونداران,آنفولانزا در کامیونداران,حمل بار بین شهری,سامانه هوشمند حمل بار,باربری آنلاین,حمل و نقل بار,حمل و نقل آنلاین,حمل و نقل بار اینترنتی,بار آنلاین,اپلیکیشن اعلام بار آنلاین,حمل بار اینترنتی, نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 233 تاريخ : دوشنبه 1 بهمن 1397 ساعت: 20:14

واردات لاستیک هندی برای کامیونداران

باتوجه به افزایش 40 درصدی حجم بار و رشد 120درصدی ناوگان‌های حمل بار، سهم رانندگان از بارها کم شده است و سفره رانندگان و سایر فعالان صنعت حمل‌ونقل کوچک شده است.

عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار گفته است: به زودی لاستیک‌های هندی وارد کشور خواهند شد. طی مذاکراتی که با مسئولان هندی انجام شده است قرار بر آن شده که هند در خصوص تامین لاستیک کامیونداران و وارادات به ایران فعالیت خود را آغاز کند.

چندی پیش رئیس کمیسیون عمران مجلس نسبت به وارادات لاستیک دولتی هشدار داده بود که واردات لاستیک در حال حاضر از کشور چین صورت می‌گیرد و این نگرانی وجود دارد که لاستیک‌های بازیافتی را وارد کنند. همچنین ایشان موافق توقف کاملا واردات از کشور چین هستند و به نظرشان وارادات لاستیک حتی از کشورهای اروپایی و کشورهای کوچک قاره اروپا نیز بهتر از وارادات لاستیک‌های چینی به ایران است.( در مورد توزیع لاستیک با ارز دولتی بخوانید )

واردات لاستیک هندی برای کامیونداران

براساس اظهارات سید احسن علوی، به دلیل کمبود لاستیک در کشور و همین طور کمبود مواد اولیه، متاسفانه عده ای سودجو اقدام به وارادات لاستیک‌های غیراستاندارد به کشور کرده‌اند که همین امر اعتراضات نمایندگان را در پی داشته است.( آیا میدانستید گرانی لاستیک از عوامل اصلی اعتصابات کامیونداران بوده است؟ برای مطالعه سایر عوامل این خبر را بخوانید )

تا به حال چندین بار از سوی وزارت صمت توزیع لاستیک دولتی صورت گرفته است که متاسفانه به دلیل تقاضای بسیار زیاد رانندگان مجبور به ایستادن در صف‌های بسیار طولانی برای دریافت لاستیک دولتی هستند.

نارضایتی وزارت راه از قیمت‌های لاستیک

 

واردات لاستیک هندی برای کامیونداران

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی یکی از منتقدین در حوزه توزیع لاستیک است.

او قبلا درباره تأمین لاستیک کامیون‌ها گفته بود: تا پیش از نوسانات ارزی مشکلی در این زمینه وجود نداشت البته وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئول توزیع و تولید لاستیک است و وزارت راه و شهرسازی هم از انحصار واردات لاستیک و قیمت این کالا شاکی است.برای سال‌ها انحصار واردات لاستیک دراختیار چند شخص بوده و درحالی‌که ارز مرجع چهارهزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات لاستیک اختصاص‌یافته؛ اما قیمت آن در بازار براین اساس نبوده است.( در مورد راه حل‌های جدید محمد اسلامی برای حل مشکلات کامیون‌داران بخوانید )

احمد کریمی دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران نیز پیشتر در گفت و گو با خبرنگار تین نیوز گفته بود: نگران ورود لاستیک‌های تاریخ انقضا گذشته هستیم.

وی تابستان امسال و در پی نایاب شدن لاستیک در بازار ایران گفت: مشکلات امروز برای کامیونداران ناشی از بی‌تدبیری وزارت صمت است. در حال حاضر قیمت لاستیک به چهار برابر نسبت به دی ماه سال گذشته رسیده است حال اگر لاستیک در بازار با همین قیمت هم پیدا شود بخشی از مشکلات حل می‌شود. مشکل این است که همین لاستیک گران هم در بازار نیست.

بر اساس اظهارات او 40 درصد از میزان مصرف لاستیک مورد نیاز در بازار وجود دارد اما 10 درصد آن عرضه می‌شود و مابقی احتکار شده است. واقعیت این است که احتکار در این شرایط طبیعی است اما چرا وزارت صمت هیچ نظارتی به بازار نداشته است.

کریمی با تاکید بر اینکه نگران ورود لاستیک‌های تاریخ انقضا گذشته هستیم، گفته بود: در حال حاضر لاستیک‌های 2016 در انبار دپو شده است و به رانندگان توصیه کرده‌ایم این لاستیک‌ها را در محور عقب خودروی خود استفاه کنند.


منبع: تین نیوز

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : لاستیک دولتی, نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 198 تاريخ : چهارشنبه 26 دی 1397 ساعت: 16:52

73درصد ترانزیت توسط ناوگان‌های حمل‌بار ایرانی

به گزارش آسان پدیا و به نقل از تین نیوز، رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌و نقل بین‌المللی این سازمان با اعلام73، گفدرصد ترانزیت توسط ناوگان‌های حمل بار ایرانی گفته است: طی مدت مذکور از مجموع کالاهای ترانزیت شده، 2 میلیون و 637هزار تن را مواد نفتی و 4میلیون و 427هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده‌اند که عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مواد سوختی، قطعات یدکی، انواع پنبه، محصولات کشاورزی و مواد غذایی بوده است.( در مورد مشکلات ناوگان‌های ترانزیت بخوانید)

رضا نفیسی گفت: در مدت‌زمان یادشده، از میان مرزهای کشور، بندر شهید رجایی با 2 میلیون و 67هزار تن معادل 29  درصد فعال‌ترین مرز در زمینهٔ ترانزیت ورود کالا به شمار میرود. پس‌ از آن مرزهای پرویزخان با  22  درصد، بازرگان و باشماق با  10درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

نفیسی بیش‌ترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد و گفته است: بیش‌ترین حجم مسیرهای پرتردد کالا از مرزهای کشور طی مدت مذکور از پرویزخان به بندر امام، بندر شهید رجایی به مرز باشماق و بندر شهید رجایی به مرز دوغارون  بوده است.

بر اساس این خبر از اولویت‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ، افزایش سهم ناوگان ایرانی در ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی است بطوریکه طی مدت مذکور 73 درصد ترانزیت توسط ناوگان ایران انجام‌شده است.( در مورد آزمون شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا بخوانید )

 


منبع: تین نیوز

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : اپلیکیشن باربری,شرکت حمل و نقل داخلی,آسان بار,باربری آنلاین,ترانزیت,ترانزیت شهری,پایانه مجازی حمل بار,ناوگان ترانزیتی, نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 183 تاريخ : سه شنبه 25 دی 1397 ساعت: 17:43

مشکل ناوگان‌های چادردار(کامیون ترانزیت)

بهنام خانلو، یک راننده کامیون چادری است و از مسئولین و بازرسان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درخواست نظارت بر روی کاسته شدن کرایه کامیون چادری را دارد.

بهنام خانلو در شبکه‌های اجتماعی گفت: رانندگان ناوگان‌های تریلرکفی برای حمل بارهای کانتینری از بنادر به شهرستان‌ها کرایه رفت و برگشت دریافت می‌کنند و این بدان معنی است که در اعلام بار کرایه رفت و برگشت کامیون‌های کفی نیز کامل ذکر می‌شود.( در مورد تغییر کرایه کامیون‌ها به تن کیلومتر بخوانید )

 

مشکل ناوگان‌های چادردار(کامیون ترانزیت)

 

بهنام خانلو گفت: اما تعدادی از رانندگان پس از تخلیه بار در مقصد، خلاف انجام می‌دهند و اقدام به بارگیری در داخل کانتینترهایی می‌کنند که باید به مبدا بازگردانده شود. در حال حاضر بارگیری در داخل کانتینرهای خالی خلاف است و اگر حادثه‌ای برای این کانتینر حامل بار غیرقانونی رخ بدهد، نه تنها بیمه بلکه هیچ ارگان دیگیری پاسخگو نیست و حتی شرکت مالک کالا نیز خسارتی چندین برابر از راننده مطالبه می‌کند.(در مورد بیمه تکمیلی رانندگان کامیون بخوانید )

علاوه بر تمامی مشکلات غیرقانونی و غیراخلاقی ذکر شده، این اقدام رانندگان متخلف موجب کاهش کرایه سایر کامیون‌های چادری(ترانزیت) خواهد شد.

از نظر آقای خانلو تنها راه حل برطرف کردن این مشکل این است که تا زمان ثبت تحویل کانتینر به این کامیون بارنامه داده نشود.


منبع: تین نیوز

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : آسان بار,باربری مجازی,راننده کامیون,کامیون چادردار,کامیون چادری,کامیون,حمل و نقل بین شهری,سامانه هوشمند اعلان بار,کامیونداران,اعلام بار سراسری,کامیون چادری,کامیون ترانزیت, نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 217 تاريخ : چهارشنبه 19 دی 1397 ساعت: 13:18

10 روش مدیریت خشم برای کامیونداران

اینکه مدام مراقب رفتار و اخلاقیات باشیم کار سختی است، مخصوصا زمانی که ساعات طولانی و بدون استراحت رانندگی کرده باشیم و روزهاست که از خانواده و فرزندانمان دور هستیم.

آیا از اینکه در جاده کسی به شما راه ندهد عصبانی می‌شوید؟ آیا زمانی که فرزند کوچکتان با شما مخالفت و لجبازی می‌کند از کوره در می‌روید؟ نگران نباشید! خشم یک واکنش طبیعی است اما باید سعی کنید که خشم بر شما حکومت نکند و آن را در اختیار و کنترل خود نگاه دارید.

 

10 روش مدیریت خشم برای کامیونداران

این 10 روش برای مدیریت خشم خصوصا برای کامیونداران عزیز توصیه می‌شود:

1.قبل از آنکه صحبت کنید خوب فکر کنید:

در لحظه‌ای که شما در جاده با همکارتان بحث می‌کنید شاید راحت‌ترین کار بی‌احترامی باشد، اما چند لحظه صبر کنید و کمی مشکل را با خودتان تحلیل کنید و بعد صحبت کنید تا از حرف زدن در عصبانیت پشیمان نشوید.

 

10 روش مدیریت خشم برای کامیونداران

2.زمانی که آرام شدید، عصبانیت خود را بروز دهید:
به محض اینکه توانستید مسائل را از هم تشخیص دهید و قدرت درست فکر کردن را داشتید، سعی کنید آرام و محترمانه مسائل را بازگو کنید و شنونده مشکلات و صحبت‌های فرد مقابل باشید.

3.ورزش کنید:
درست است که شما زمان زیادی را در جاده سپری می‌کنید اما این به معنی فرار کردن یا زمان و مکان مناسب نداشتن برای ورزش کردن نیست، در این پست به شما توضیح دادیم که چطور حتی در طول مسیر و داخل کامیون ورزش کنید، به خاطر داشته باشید که ورزش کردن استرس شما را کاهش می‌دهد.

4.استراحت کنید:
استراحت کردن فقط برای افراد کم سن و سال نیست، هرگاه حس کردید خسته شدید کامیون را به کناری هدایت کنید و چند دقیقه استراحت کنید. گاهی همین استراحت‌های کوچک تا حد قابل توجهی از سریع کلافه و عصبانی شدن شما جلوگیری می‌کند.( در مورد 5بیماری خطرناکی که رانندگان باید از آن آگاه باشند بخوانید )

5.بر روی راه حل‌های ممکن فکر کنید:
به جای اینکه تمام انرژی و تمرکز خود را بر روی عصبانی شدن هدر دهید، به راه حل‌ها فکر کنید. آیا شاگرد کامیون شما بی‌دقت است؟ به جای عصبانی بودن به او راه‌های با دقت بودن را یاد بدهید. حتما یادتان باشد که عصبانی بودن هیچ چیزی را حل نمی‌کند و فقط شرایط را از آنی که هست بدتر می‌کند.

6. از کلمه *من* بیشتر استفاده کنید:
به جای متهم کردن دیگران سعی کن مشکل را در خودت جست‌وجو کنی، یادمان باشد هر موقع انگشت اشاره برای اتهام به سمت کسی می‌گیریم 3 انگشت دیگر به سمت خودمان هست،پس در بحث‌ها با عصبانی شدن احترام بین خودمان و دیگران را از بین نبریم.

10 روش مدیریت خشم برای کامیونداران

 

7.دنبال مقصر نباشید:
به همان اندازه که شما عصبانی هستید، ممکن طرف مقابل به همان اندازه ناراحت باشد. پس فرصت معذرت خواهی را به دیگران بدهیم.( اگر کامیونداری هستید که وقت و زمان کافی برای سپری کردن کنار خانواده را ندارید و دچار چالش شده‌اید این پست را بخوانید )

8.برای آرام کردن جو از شوخی و مزاح استفاده کنید:

حتی اگر خیلی ناراحت هستید سعی کنید با یک لبخند به حرف طرف مقابل گوش دهید، و در انتها با یک مزاح کوچک بحث و عصبانیت را خاتمه دهید تا خاطره بدی از شما در ذهن طرف مقابل ثبت نشود.

9.خودتان را آرام و ریلکس کنید:
اگر در جاده هستید از ماشین پیاده شوید و کمی قدم بزنید، یا به خانواده خود زنگ بزنید. مهم این است بدانید که چه چیزی شما را آرام می‌کند تا بتوانید از آن استفاده کنید.( شادی حق مسلم شماست، برای شاد بودن این مقاله را از دست ندهید )

 

10 روش مدیریت خشم برای کامیونداران

10.کمک بخواهید:
اگر همچنان پس از سال‌ها تمرین موفق نشده‌اید که خشم خود را کنترل کنید از یک مشاور روانشناسی کمک بخواهید.

در این مقاله سعی شد به ساده‌ترین روش ممکن 10 روش مدیریت خشم برای کامیونداران شرح داده شود، امید است که با خواندن این مطلب روز به روز بر کیفیت زندگی کامیونداران ایران زمینمان افزوده شود و هیچگاه شاهد نزاع‌ها و درگیری‌های جاده‌ای و یا خانوادگی نباشیم زیرا که همه ما شایسته داشتن آرامش هستیم.


منابع: Mayoclinic

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : آسان بار,آسان‌بار,باربری مجازی,باربری آنلاین,سامانه هوشمند حمل بار,حمل و نقل آنلاین,کامیونداران,راننده کامیون,مدیریت خشم کامیونداران,خشم کامیونداران,مدیریت خشم , نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 245 تاريخ : دوشنبه 17 دی 1397 ساعت: 15:22

10 روش مدیریت خشم برای کامیونداران

اینکه مدام مراقب رفتار و اخلاقیات باشیم کار سختی است، مخصوصا زمانی که ساعات طولانی و بدون استراحت رانندگی کرده باشیم و روزهاست که از خانواده و فرزندانمان دور هستیم.

آیا از اینکه در جاده کسی به شما راه ندهد عصبانی می‌شوید؟ آیا زمانی که فرزند کوچکتان با شما مخالفت و لجبازی می‌کند از کوره در می‌روید؟ نگران نباشید! خشم یک واکنش طبیعی است اما باید سعی کنید که خشم بر شما حکومت نکند و آن را در اختیار و کنترل خود نگاه دارید.

 

10 روش مدیریت خشم برای کامیونداران

این 10 روش برای مدیریت خشم خصوصا برای کامیونداران عزیز توصیه می‌شود:

1.قبل از آنکه صحبت کنید خوب فکر کنید:

در لحظه‌ای که شما در جاده با همکارتان بحث می‌کنید شاید راحت‌ترین کار بی‌احترامی باشد، اما چند لحظه صبر کنید و کمی مشکل را با خودتان تحلیل کنید و بعد صحبت کنید تا از حرف زدن در عصبانیت پشیمان نشوید.

 

10 روش مدیریت خشم برای کامیونداران

2.زمانی که آرام شدید، عصبانیت خود را بروز دهید:
به محض اینکه توانستید مسائل را از هم تشخیص دهید و قدرت درست فکر کردن را داشتید، سعی کنید آرام و محترمانه مسائل را بازگو کنید و شنونده مشکلات و صحبت‌های فرد مقابل باشید.

3.ورزش کنید:
درست است که شما زمان زیادی را در جاده سپری می‌کنید اما این به معنی فرار کردن یا زمان و مکان مناسب نداشتن برای ورزش کردن نیست، در این پست به شما توضیح دادیم که چطور حتی در طول مسیر و داخل کامیون ورزش کنید، به خاطر داشته باشید که ورزش کردن استرس شما را کاهش می‌دهد.

4.استراحت کنید:
استراحت کردن فقط برای افراد کم سن و سال نیست، هرگاه حس کردید خسته شدید کامیون را به کناری هدایت کنید و چند دقیقه استراحت کنید. گاهی همین استراحت‌های کوچک تا حد قابل توجهی از سریع کلافه و عصبانی شدن شما جلوگیری می‌کند.( در مورد 5بیماری خطرناکی که رانندگان باید از آن آگاه باشند بخوانید )

5.بر روی راه حل‌های ممکن فکر کنید:
به جای اینکه تمام انرژی و تمرکز خود را بر روی عصبانی شدن هدر دهید، به راه حل‌ها فکر کنید. آیا شاگرد کامیون شما بی‌دقت است؟ به جای عصبانی بودن به او راه‌های با دقت بودن را یاد بدهید. حتما یادتان باشد که عصبانی بودن هیچ چیزی را حل نمی‌کند و فقط شرایط را از آنی که هست بدتر می‌کند.

6. از کلمه *من* بیشتر استفاده کنید:
به جای متهم کردن دیگران سعی کن مشکل را در خودت جست‌وجو کنی، یادمان باشد هر موقع انگشت اشاره برای اتهام به سمت کسی می‌گیریم 3 انگشت دیگر به سمت خودمان هست،پس در بحث‌ها با عصبانی شدن احترام بین خودمان و دیگران را از بین نبریم.

10 روش مدیریت خشم برای کامیونداران

 

7.دنبال مقصر نباشید:
به همان اندازه که شما عصبانی هستید، ممکن طرف مقابل به همان اندازه ناراحت باشد. پس فرصت معذرت خواهی را به دیگران بدهیم.( اگر کامیونداری هستید که وقت و زمان کافی برای سپری کردن کنار خانواده را ندارید و دچار چالش شده‌اید این پست را بخوانید )

8.برای آرام کردن جو از شوخی و مزاح استفاده کنید:

حتی اگر خیلی ناراحت هستید سعی کنید با یک لبخند به حرف طرف مقابل گوش دهید، و در انتها با یک مزاح کوچک بحث و عصبانیت را خاتمه دهید تا خاطره بدی از شما در ذهن طرف مقابل ثبت نشود.

9.خودتان را آرام و ریلکس کنید:
اگر در جاده هستید از ماشین پیاده شوید و کمی قدم بزنید، یا به خانواده خود زنگ بزنید. مهم این است بدانید که چه چیزی شما را آرام می‌کند تا بتوانید از آن استفاده کنید.( شادی حق مسلم شماست، برای شاد بودن این مقاله را از دست ندهید )

 

10 روش مدیریت خشم برای کامیونداران

10.کمک بخواهید:
اگر همچنان پس از سال‌ها تمرین موفق نشده‌اید که خشم خود را کنترل کنید از یک مشاور روانشناسی کمک بخواهید.

در این مقاله سعی شد به ساده‌ترین روش ممکن 10 روش مدیریت خشم برای کامیونداران شرح داده شود، امید است که با خواندن این مطلب روز به روز بر کیفیت زندگی کامیونداران ایران زمینمان افزوده شود و هیچگاه شاهد نزاع‌ها و درگیری‌های جاده‌ای و یا خانوادگی نباشیم زیرا که همه ما شایسته داشتن آرامش هستیم.


منابع: Mayoclinic

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : آسان بار,آسان‌بار,باربری مجازی,باربری آنلاین,سامانه هوشمند حمل بار,حمل و نقل آنلاین,کامیونداران,راننده کامیون,مدیریت خشم کامیونداران,خشم کامیونداران,مدیریت خشم , نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 232 تاريخ : دوشنبه 17 دی 1397 ساعت: 15:22

راه‌ حل‌های وزیر راه جدید برای حل مشکلات کامیونداران

در این گفت‌وگو انجام شده، وزیر جدید راه و شهرسازی از برنامه‌های خود برای متوقف کردن اعتصابات کامیونداران و بازگشت تعادل و ثبات بخش حمل‌ونقل جاده‌ای می‌گوید.

پس از پشت سر گذاشتن اعتصابات رانندگان کامیون در خرداد ماه، این اعتراضات پایان نیافت و همچنان در فصل پاییز و زمستان شاهد اعتراضات جدید رانندگان بر سر موضوع عدم اجرای مصوبه تن بر کیلومتر و همینطور گرانی لاستیک هستیم، در همین رابطه مصاحبه‌ای با محمد اسلامی انجام شده است، در ادامه بخوانید:

از ابتدای دی‌ماه مجدداً شاهد اعتصاب رانندگان در برخی استان‌ها و توقف بارگیری‌ها هستیم؛ بفرمایید که برنامه فوری شما برای رانندگان کامیون و بخش حمل‌ونقل کالای برون‌شهری چیست؟

ما باید در ابتدا بدانیم اصل مشکل چیست و چه اتفاقی برای حمل‌ونقل ما افتاده است. موارد گوناگونی است که موجب این نارضایتی‌ها شده است و مشکلات کامیون‌داران، استان به استان با یکدیگر فرق دارد. نکته مهمی که وجود دارد این است که تصمیماتی که گرفته شده از جنس تعهد وزارت راه‌وشهرسازی یا وعده ‌و وعیدها بوده است که همه این وعده‌ها محقق خواهد شد و تردیدی در تحقق وعده‌ها نیست.

 

راه‌ حل‌های وزیر راه جدید برای حل مشکلات کامیونداران

برای مثال یکی از این وعده‌ها حل مشکل بیمه رانندگان است؛ اقدامات انجام‌گرفته در این زمینه را لطفا تشریح کنید.

سازمان تأمین اجتماعی با توجه به تصمیم دولت معتقد است که تمام رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای را تحت پوشش قرار داده است و اگر استثنایی وجود دارد حتماً دلیلی دارد که لازم است برطرف شود. اصل بر تعهدی است که اکنون وجود دارد. به من اطلاع داده‌اند که از حدود ۹۰۰ هزار نفر راننده حمل‌ونقل جاده‌ای و درون‌شهری، سازمان تأمین اجتماعی بیش از ۸۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است و باقی رانندگان هم در حال تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی هستند.( در مورد رفع مشکلات بیمه تکمیلی رانندگان کامیون بخوانید )

اکنون رانندگان اعتراض دارند که نسبت به اجرای تن-کیلومتر تعلل صورت گرفته است و باید زودتر از اینها با حذف کرایه توافقی، محاسبه کالا بر اساس تن-کیلومتر در سیستم حمل‌ونقل ایران اجرایی می‌شد؛ دراین‌باره چه پاسخی دارید؟

بحث تعرفه و مدل محاسبه کرایه بر اساس تن‌-کیلومتر درخواست دیگر رانندگان است که خوشبختانه به تصویب شورای عالی ترابری رسید و به‌زودی ابلاغ خواهد شد.

زمان اجرا را می‌توانید اعلام کنید؟

تاریخ اجرای آن قید شده است و فکر می‌کنم به‌زودی به مرحله اجرا برسد؛ اما نکته مهم دیگر بحث رابطه شرکت‌ها با رانندگان و خود شرکت‌هایی که ناوگان حمل‌ونقلی دارند، است. شرکت‌هایی که ناوگان دارند تقریباً بدون مشکل کار انجام می‌دهند. مشکل ما شرکت‌هایی است که ناوگان ندارند و در نابه‌سامانی‌ها تأثیرگذار بودند که سازمان راهداری وظیفه دارد جداگانه موضوع هرکدام را رسیدگی کند و نتیجه را ابلاغ کند. مشکل بعدی که ریشه در افزایش نرخ ارز دارد افزایش قیمت لاستیک و قطعات یدکی است.

راه‌ حل‌های وزیر راه جدید برای حل مشکلات کامیونداران

این مشکل فقط مربوط به افزایش نرخ ارز است؟ انجمن‌ها و تشکل‌های حمل‌ونقلی عدم هماهنگی بین سازمان راهداری و وزارت صمت را دلیل اصلی نابه‌سامانی در توزیع و افزایش قیمت لاستیک می‌دانند.

ببینید با هماهنگی‌های انجام‌شده دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات لاستیک اختصاص یافته است. اکنون مرغوب‌ترین لاستیک به قیمت ۲۰۰ دلار محاسبه می‌شود که معادل ۸۴۰ هزار تومان می‌شود و اصلاً دلیلی ندارد که لاستیک ۳ میلیونی به فروش برسد.

پس معتقد هستید که لاستیک باید با نرخ مصوب ۸۴۰ هزارتومان به دست رانندگان برسد؟

منظورم این است که دولت دلار ۴۲۰۰ تومانی را برای لاستیک اختصاص داده است و قبلاً دولت فقط به بخش مشخصی اجازه واردات لاستیک را می‌داد ولی اکنون همه مجاز به واردات لاستیک هستند و هرکسی لاستیک وارد کند و مشخصات بار را ارائه دهد و گمرک تأیید کند ارز مصرفی را به نرخ ۴۲۰۰ تومانی دریافت خواهد کرد بنابراین مشکل کمبود لاستیک در بازار حل می‌شود. اکنون رکودی که بر سر تلاطم ارز اتفاق افتاده است خلائی را ایجاد کرده و مانع توزیع لاستیک شده است.ما شاهد عرضه لاستیک‌های متوقف در بنادر به دستور معاون اول ریاست جمهوری هم بودیم که در آرام‌شدن فضا تأثیرگذار بود. ضمن اینکه در این میان ما درخواست داریم تشکل‌ها و انجمن‌ها ظرفیت تدارکاتی ایجاد کنند و لجستیک را خودشان انجام دهند و ما در مقابل ارز مصرفی را در اختیار آنها قرار می‌دهیم. این هماهنگی‌ها و تمهیدات روی‌هم‌رفته موجب می‌شود ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای به‌تناسب برسد.

برای بازگشت تعادل بین عرضه و تقاضا در بخش بار چه برنامه‌ای دارید؟

متأسفانه بین میزان کامیونی که وجود دارد و بار رابطه برابری وجود ندارد. در برخی استان‌ها این تناسب وجود ندارد و بار کمتر از تعداد کامیون هست و در برخی استان‌ها برعکس است. ما به دنبال متناسب‌سازی میزان بار و ناوگان هستیم که راه‌حل این است که ناوگان ما تحت کنترل شرکت‌های قدرتمندی باشد که این شرکت‌ها وضعیت بازار را مانیتور کنند. پیشرفت در عرصه حمل‌ونقل در هیچ کشوری به‌صورت فردی نبوده است. الآن متوسط پیمایش کامیون‌های ما ۶۰ هزار کیلومتر در سال است درصورتی‌که در جهان و حتی کشورهای همسایه این رقم به ۱۳۰ هزار کیلومتر می‌رسد.ما می‌توانیم از ناوگان خود بیشتر استفاده کنیم. دلیل این اندازه از تفاوت این است که راننده خسته است و نمی‌تواند مسیرهای طولانی را برود و به همین دلیل پیمایش کاهش می‌یابد.

اما وقتی این امر تحت نظر شرکت قرار بگیرد رانندگان در ساعت‌های مجاز بار را جابه‌جا می‌کنند و راننده دیگری کامیون را تحویل می‌گیرد و این موجب می‌شود راندمان ناوگان افزایش یاید. بر این اساس معتقد هستیم باید این سیستم ساختاری را ساماندهی کنیم. توافق شده است در جلساتی که با کمیته مشترک خواهیم داشت برای ساماندهی نظام حمل‌ونقل جاده‌ای با تشریک‌مساعی و با هماهنگی تصمیم‌گیری کنیم تا این ساختارسازی‌ها اتفاق افتد و ظرفیت حمل‌ونقل جاده‌ای با رایزنی‌ای که برای توسعه حمل‌ونقل و ترانزیت داریم افزایش یابد تا قدرت جابه‌جایی بار را از جغرافیای خود خارج کنیم تا معیشت برای رانندگان بهتر شد. شخصاً از زحمات همه تشکر می‌کنم و قدردان زحمات رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای نیز هستم.

 


منبع: تین نیوز

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : آسان بار,اعلان بار مجازی,کامیونداران,حمل بار مجازی,راننده کامیون,شهرام اسلامی,اعلان بار بار,اپلیکیشن بار , نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 205 تاريخ : شنبه 15 دی 1397 ساعت: 14:16

به عنوان یک راننده چطور با دیگران ارتباط موثر داشته باشیم؟

راه‌های برقراری ارتباط موثر یکی از ضروری‌ترین نیازهای انسان‌ است، اگر در منزل یا محل کار خود و در برخورد با همکاران و هم گروهی‌های خود دچار مشکل هستید در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

متاسفانه بسیاری از مردم هیچ اطلاعاتی در مورد روش‌های اصولی ارتباط گرفتن با اطرافیان خود را آموزش ندیده‌اند و نه تنها در خانواده بلکه در مدرسه و دبیرستان و یا حتی مقاطع بالاتر آموزش کاربردی‌ای برای اصول ارتباط موثر برقرار کردن و حتی صحبت کردن با سایر افراد داده نشده است و اکثرا با اطرافیان خود دچار چالش‌هایی هستیم که با یادگیری چند نکته و اصول کاربردی بسیار ساده و سریع این چالش‌ها برطرف خواهند شد.

راه‌های اصولی ارتباط برقرار کردن با اعضای خانواده و همکاران:

به عنوان یک راننده چطور با دیگران ارتباط موثر داشته باشیم؟

  • خوب گوش کنید: زمانی که یک شخص در حال صحبت با شماست با تمام وجود به آن شخص گوش کنید، اگر کاری دارید که حواس شما را پرت می‌کند از شخص درخواست کنید که در زمان مناسب‌تری با شما صحبت کند و یا خودتان کار را متوقف کنید زیرا شخص مقابل شما را امین و رازدار خود دانسته که با شما صحبت می‌کند. هنگامی که شخصی در حال صحبت کردن است تا جایی که ممکن است صحبت‌های شخص را قطع نکنید و با تمام وجود شنوا باشید و به معنای متوجه شدن حرف طرف مقابل هر از چندی سر خود را تکان دهید. اگر در منزل با فرزندان خود مشغول صحبت هستید: تلوزیون را خاموش کنید و گوشی موبایل را کنار بگذارید تا فرزند شما بیش از پیش به شما اعتماد کند.( در مورد 10 ویژگی برتر راننده کامیون‌ها بخوانید )

 

به عنوان یک راننده چطور با دیگران ارتباط موثر داشته باشیم؟

  • به حرکات بدن توجه کنید: حرکات بدن کاملا به شما می‌گویند که شخص چه حسی دارد، اگر حس کردید که شخص مقابل عصبانی است اما به زبان نمی‌آورد تمام سعی خود را کنید که جو صحبت را آرام نگاه دارید. به قول ضرب المثل قدیمی: رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون، پس بیشتر به حال و احوال و حرکات بدن شخص توجه کنید.

 

  • اولویت‌های ارتباطی را در نظر بگیرید: دقت کردید که یک تعدادی از افراد از پیام دادن و یا از ارسال پیام بی‌زار هستند؟چرا؟چون این افراد پیام را به عنوان یک راه ارتباطی قبول ندارند و شاید با تماس تلفنی بهتر ارتباط بگیرند، پس اگر همسر یا همکار شما پاسخ پیام شما را نمی‌دهد ناراحت نشوید، از آن شخص سوال کنید که تماس تلفنی بیشتر احساس راحتی می‌کند یا شبکه‌های اجتماعی و سعی کنید به انتخاب افراد احترام بگذارید.

 

  • بدانید چه زمانی صحبت نکنید: به حال عمومی و شخصی طرف مقابل توجه کنید،همکاری که مادرش در بیمارستان بستری است و در رساندن خرج بیمارستان مانده‌است تمایلی به صحبت کردن در مورد کم بودن کرایه‌ها و نبود بار ندارد و برعکس به یک همدم نیاز دارد تا کمی از بار ذهنی خود بکاهد.

 

  •  به جای قضاوت کردن سوال بپرسید: گاهی افراد به دلیل مشکلاتی که روزانه با آن در حال جدال هستند ممکن است واکنش‌های ناخواسته‌ای را نشان دهند، از قضاوت کردن شخص و قطع کردن رابطه خودداری کنید و در زمان مناسب از شخص علت رفتار را سوال کنید شاید آن شخص هیچ قصد و نیتی از نحوه برخورد خود نداشته است.( اجازه ندهید تنهایی در جاده شما را آزار دهد، بخوانید )

 

به عنوان یک راننده چطور با دیگران ارتباط موثر داشته باشیم؟

سوال آخر: به عنوان یک راننده چطور با دیگران ارتباط موثر داشته باشیم؟

در پایان می‌توان گفت، رانندگی شغلی است که شما بیشتر زمان خود را تک و تنها در جاده هستید و بیشترین زمانی که دارید را به تنهایی می‌گذرانید، اغلب اتفاقات را در ذهن و دل خود بازگو می‌کنیم و کمتر زبان به سخن و ارتباط موثر داشتن با دیگران باز می‌کنیم، پس برای داشتن زندگی شاد و سالمی که می‌توانید برای نیازهای خود به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنید، حتما به مروز زمان از راه‌های ارتباطی بالا استفاده کنید و آن قدر آن را تکرار کنید تا به مرور زمان جزئی از اخلاق و رفتار شما شود.(مقاله ای در مورد عادت‌های سالم برای رانندگان کامیون را مطالعه کنید )


منابع: money, bakadesuyo, tcicapital

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : آسان بار,باربری محازی,سامانه هوشمند اعلام بار,اپلیکیشن اعلان بار مجازی,راننده کامیون,حمل و نقل بین شهری,چطور با راننده کامیون صحبت کنیم,راننده کامیون , نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 392 تاريخ : چهارشنبه 12 دی 1397 ساعت: 14:56

مسمویت و گازگرفتگی در کمین رانندگان

گازگرفتگی در اثر تنفس گاز کربن مونوکسید ایجاد می‌شود. این مسمومیت توسط انواع وسیله‌های گرمایشی و گازسوز از جمله:

  • آبگرمکن
  • بخاری
  • پیک نیک
  • شومینه
  • و زغال دیده می‌شود.

نبود منفذ برای ورود اکسیژن= گازگرفتگی

اگر هنگام استفاده از وسیله‌های گازسوز هیچ منفذ و دریچه‌ای برای ورود اکسیژن و هوای تازه وجود نداشته باشد به سرعت گاز مونوکسید کربن وارد خون شده و در پی آن مسمویت و گازگرفتگی را به دنبال خواهد داشت.

 

مسمویت و گازگرفتگی در کمین رانندگان

وجود پیک نیک در وسایل نقلیه باری و مسافری

بسیاری از رانندگان کامیون به دلیل مجهز نبودن کامیون‌ها به سیستم گرمایشی مناسب در فصل زمستان از پیک نیک‌های گازسوز در داخل کابین استفاده می‌کنند. اخیرا یک دستگاه ایسوزو در نزدیکی شهر اصفهان که چند ساعت در کنار خیابان توقف کرده بود متاسفانه راننده با بالا دادن تمامی پنجره‌ها و روشن کردن پیک نیک جان خود را از دست داده است.

علت های مسمویت و گازگرفتگی با مونوکسید کربن

مونوکسید کربن گازی است: بی‌رنگ، بی‌بو و بی‌مزه که مسمومیت با آن به راحتی رخ می‌دهد. مونوکسید کربن علاقه بسیار زیادی برای ترکیب شدن با خون دارد تا جایی که میزان اکسیژن فعال در خون افت شدیدی پیدا می‌کند و به دنبال آن به بافت‌ها مغز صدمه وارد می‌کند و پس از مدتی فرد دیگر نمی‌تواند هیچ واکنش حرکتی داشته باشد.( در مورد اصول بسیار مهم برای کامیونداری در فصل زمستان حتما این مقاله را بخوانید )

 

مسمویت و گازگرفتگی در کمین رانندگان

علائم مسمویت با گاز مونوکسید کربن

علائم مسمویت با این گاز بستگی به شدت و زمان گاز گرفتگی دارد که علائم زیر را شامل می شود:

  • درد در قفسه سینه
  • کاهش هوشیاری
  • علائمی مشابه با سرما خوردگی
  • سردرد
  • بی حالی
  • حالت تهوع و استفراغ

 

مسمویت و گازگرفتگی در کمین رانندگان

توصیه‌های انتهایی برای جلوگیری از گازگرفتگی با گاز

بنابراین توصیه می‌شود اگر در کنار وسیله‌های گازسوز حضور دارید بسیار مراقب حال خود و سایر افراد باشید و حتما یک راه برای ورود اکسیژن را باز بگذارید. به رانندگان باری و مسافری توصیه می‌شود که به جای هزینه کردن برای خرید پیک نیک‌ها و به خطر انداختن جان و مال خود و مردم، سیستم گرمایشی کامیون و اتوبوس خود را تقویت کنند تا از خطرات و صدمات جبران ناپذیر آتی جلوگیری به عمل آید.( در مورد مشکلات راننده خودروهای سنگین بیشتر بدانید تا بهتر بتوانید آنها را مدیریت کنید )


منابع: ایمنا، عصر ایران، ویکی‌پدیا

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : گازگرفتگی,گازگرفتگی کامیونداران,حمل بار بین شهری,سامانه هوشمند اعلام بار,باربری آنلاین,باربری مجازی,اعلان بار بار,اعلام بار بار,اعلام بار تهران, نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 211 تاريخ : دوشنبه 10 دی 1397 ساعت: 17:55